Vánoce vánoce přicházejí...a s nimi i kila navíc?


Může to tak být, ale NEMUSÍ!

Skoro týden před velkým finále, kvůli kterému se spousta z nás už týdny honí po obchodech a e-shopech, uklízí, peče a balí dárky, si neodpustím pár slov k významu Vánoc pro naše tělo.


Bohužel právě se Štědrým dnem přijde i úleva, že si konečně můžeme sednout a dopřát ty dobroty, které jsme pracně mnoho dnů připravovali. Takže si dáme: cukroví, (tučné) maso a uzeniny, smažené pokrmy, saláty s majonézou, alkohol, brambůrky, chlebíčky a další pochutiny, a to nejen jeden den, ale i druhý, třetí a další dny po svátcích. Ze všech stran se na nás každý den valí spousta „dobrot“ a na Silvestra se to celé pak zopakuje a pořádně zalije spoustou alkoholu.


A co naše tělo? Jak se při tom všem cítí? Vnímáme ho vůbec?

Vnímáme únavu, vyčerpání, žaludeční a další trávící potíže, které konzumace těchto pochutin sebou přináší?

O tom, že po Novém roce budeme hůř zapínat kalhoty ani nemluvím.


Musí to tak být? Nemůžeme si dopřát Vánoce v pohodě a s dobrým pocitem, že jsme pro svůj organismus udělali něco dobrého?


To je spousta otazníků, na které bych ráda odpověděla několika zcela jednoduchými tipy:


1) Nezapomínejte na POHYB


Vánoce znamenají kromě setkávání s rodinou a přáteli také spoustu volného času, který lze vyplnit právě pohybem a sportem v přírodě. Ať už se jedná o dlouhé procházky, nordic walking, běžky, lyže, či jen sáňkování s dětmi, to vše se děje na čerstvém vzduchu a přispěje nejen k celkovému odkyselení organismu, zlepšení trávení a zrychlení metabolismu, ale také k boji s nadbytečnými tukovými zásobami a skvělému pocitu ze sebe samé/samého.


2) Odpočívejte


Právě během Vánoc si dopřejte dostatek kvalitního spánku a relaxace. Běžte do sauny, zacvičte si jógu, skočte si na masáž. Určitě si to po předvánočním shonu zasloužíte!


3) Jezte s rozvahou


Snažte se přesvědčit sebe i rodinu o tom, že:

  • salát nemusí být nutně s majonézou (moje prababička dělala ten nejlepší salát který jsem kdy jedla a ten byl bez majonézy)

  • ryby jsou dobré i pečené

  • chlebíčky mohou být připraveny i z celozrnné bagety (housky) a bez vlašského salátu

  • cukroví není potřeba sníst půl kila na posezení – vychutnejte si 2–3 kousky za den a nezapomeňte si je připočítat do svého denního příjmu

  • sladké je i sušené či čerstvé ovoce, které vám navíc dodá i cenné vitamíny a minerály

  • není nutné pít od oběda do noci alkohol, i když je vám nabízen

  • pokud nemůžete být bez piva, dejte si nealkoholické, ušetříte tím spoustu prázdných kalorií

  • tvrdý alkohol vynechte úplně a dejte si raději skleničku kvalitního červeného vína plného zdraví prospěšných antioxidantů

K tomu všemu přidejte spoustu zeleniny, ať už v čerstvé, tak i tepelně upravené podobě (v poměru 50:50).


A hlavně: jezte pouze, pokud pociťujete hlad a zařaďte minimálně 2 - 3 hodinové přestávky mezi jednotlivými jídly.


Důležitý je také pitný režim. Pijte hodně kvalitní čisté vody a bylinkové čaje, které taktéž odkyselují organismus.


A pokud přece jen jeden den zhřešíte, rozhodně si to nevyčítejte, vaše tělo se s tím vyrovná. Jen se nezapomeňte zase rychle vrátit k tomu správnému způsobu stravování, a to nejen na Vánoce, ale nejlépe po celý rok!


Přeji vám všem krásné vánoční svátky plné pohody s lidmi, které máte rádi!


Nejčtenější články
Archív
Sledujte mě
  • Facebook Social Icon

Poradkyně pro zdravý životní styl

  • Instagram Social Icon
  • Pinterest Social Icon
  • Google+ Social Icon
  • Facebook Social Icon

© 2016 Alice Mertensová