Vyrazte na túru a vaše tělo vám poděkuje

July 19, 2017

Minulý týden jsme s manželem absolvovali třídenní túru v rakouských Alpách. Už první den, kdy jsem s těžkým batohem „funěla“ do kopce, jsem se těšila, že se s vámi podělím o spoustu pozitiv, které má turistika na naše zdraví.

 

Mezi ty nejdůležitější patří:

 

1. Psychický odpočinek

 

Na túře máte spoustu času si porovnat myšlenky, probrat s partnerem vše, na co není během běžných dnů čas, či prostě jen „vypnout“ a koukat do zelené horské krajiny. Zapomenete tak na drobné starosti a načerpáte spoustu pozitivní energie a motivace pro další dny.

Navíc budete mít radost, když dosáhnete stanoveného cíle (ujít trasu, vylézt na vrchol hory), což posílí vaše sebevědomí.

 

Pro mě osobně je to jeden z důvodů, proč vyhledávám vysokohorskou turistiku jako aktivní formu trávení volného času.

 

2. Úbytek tukových zásob a celkové posílení organismu

 

Věděli jste, že za jeden den aktivity v horách spotřebuje vaše tělo tolik kalorií jako když půjdete 10 x na půl hodinky běhat? Klidně spálíte 3000 kcal ani nevíte jak!

Pohyb na čerstvém vzduchu a střídání aerobní s anaerobní tělesnou zátěží je pro hubnutí doslova optimální!

Navíc posílíte srdečně-cévní systém, svaly na nohou i rukou (pokud chodíte s holemi) a okysličíte celý organismus. Díky tomu se také zrychlí váš metabolismus, takže i veškeré pohybové aktivity do budoucna budou vašemu tělu přinášet větší efekt.

 

I na túře je samozřejmě nutné dělat přestávky, vhodně jíst a nechat tělo na chvíli odpočinout.

 

3. Jídlo se stává méně důležité, porce menší

 

Pokud jste již někdy byli na celodenním výletě, určitě si vzpomenete, že jste během túry neměli takovou potřebu jíst, jako když sedíte doma či v kanceláři.

A opravdu, během dne je lepší jíst pravidelně spíše menší porce, např. každé 2 hodiny si dopřejte malou svačinu v podobě ovoce, ořechů, raw tyčinky, kousku obloženého chleba apod.

Pokud máte možnost dát si někde oběd, volte lehké menu v podobě rizota, těstovinového salátu, palačinek (bez šlehačky :-)), brambor se zeleninou apod. Večer se pak snažte o vyváženou porci se spoustou bílkovin, kvalitních sacharidů a zeleniny.

 

Více o stravování na túře naleznete zde.

 

Neméně důležitý je také pitný režim. Na túru si přibalte dostatek kvalitní vody a pijte minimálně každých 30 minut.

Se ztrátou tekutin se totiž snižuje i výkonnost a schopnost regenerace vašeho organismu. Navíc hrozí dehydratace a její nepříjemné následky (bolesti hlavy, únava, nevolnost apod.). Ideální je také tzv. camel bag, tedy vak, který naplníte vodou, dáte do batohu a pomocí trubičky můžete upíjet kdykoliv bez nutnosti sundávat batoh ze zad.

 

Zvolte si tedy turistiku jako vhodnou formu k odstartování vaší snahy o hubnutí, zlepšení své fyzické kondice, stravovacích návyků a zdraví jako celku.

 

Tak vzhůru do hor!

 

 

 

Please reload

Nejčtenější články
Archív
Please reload

Sledujte mě
  • Facebook Social Icon

© 2016 Alice Mertensová

 

Poradkyně pro zdravý životní styl

  • Instagram Social Icon
  • Pinterest Social Icon
  • Google+ Social Icon
  • Facebook Social Icon