© 2016 Alice Mertensová

 

Poradkyně pro zdravý životní styl

  • Instagram Social Icon
  • Pinterest Social Icon
  • Google+ Social Icon
  • Facebook Social Icon

Jak zůstat fit na služební cestě

November 28, 2016

 

 

Možná to znáte – zrovna se Vám daří dodržovat vcelku správný stravovací a pohybový režim a do toho musíte odjet na 2-3denní služební cestu. Nebo jste na cestách pravidelně každý týden a to vidíte jako důvod, proč se Vám nedaří dosáhnout Vaší vysněné postavy?

 

Jak vypadá takový den na služební cestě? Budete sedět spoustu hodin v autě a na jednáních s obchodními partnery či kolegy, jíst v zoufalství bagety z benzínky a večer si na hotelu nacpete hladové břicho tak, že ani nemůžete usnout? Ráno rozeženete únavu míchanými vejci se slaninou a kávou a pokračujete dál...?

 

 

 

Já myslím, že příliš nepřeháním, když budu tvrdit, že tohle je každodenní realita mnoha obchodních cestujících.

 

Tak to však rozhodně být nemusí!

 

Na cestách za zákazníky jsem strávila spoustu hodin v autě a na hotelech a postupně si vypracovala systém, jak i přes toto narušení mého běžného stravovacího a pohybováho programu zůstat v kondici.

 

Připravila jsem pro Vás pár tipů, jak přežít služební cestu bez hladu a tukových polštářů navíc:

 

1. Myslete na jídlo předem

 

Den před služební cestou si připravte krabičky s jídlem, které naplníte například:

  • nakrájenou zeleninou (vydrží i 2 dny), salátem či ovocem

     

  • oříšky, semínky, kousky hořké čokolády, kvalitním sušeným ovocem

  • kváskovým chlebem s luštěninovou pomazánkou či nízkotučným sýrem

  • jednou porcí oběda či večeře z toho samého dne, kterou si můžete dát první den služební cesty na oběd

na další dny si také přibalte:

  • celé kusy ovoce (jablka, hrušky, banány, mandarinky)

  • raw tyčinky

  • balené chlebíky (knäckebrot, rýžové a kukuřičné chlebíky)

  • trvanlivé rostlinné pomazánky a oříškové máslo

  • v uzavíratelné misce můžete mít připravený základ na kaši (instatní kaše, chia semínka, rozinky či datle), které si pak na benzínce či v kanceláři necháte zalít horkou vodou a rázem máte chutnou a zdravou svačinu. Možné je vozit sebou i termosku, kterou si před odjezdem z domova či hotelu naplníte horkou vodou.

Praktické je dát si jídlo do termotašky, či dokonce do cestovní ledničky.

 

2. Co jíst na hotelu

 

Z menu si vyberte vhodnou večeři obsahující plnohodnotné bílkoviny - tedy libové maso, rybu či tofu a k tomu si objednejte spoustu zeleniny. Nezapoměňte také na trochu sacharidů ve formě rýže, brambor, kuskusu či těstovin. Dejte si pozor na skryté tuky ve formě dresingů či omáček a nepřehánějte to s alkoholem. Jedna sklenice červeného vína je úplně dostačující.

 

3. I na hotelu a v jeho okolí se dá trénovat

  • Do kufru si přibalte běžecké boty a sportovní oblečení a vyražte ráno před snídaní na krátký, třeba jen 35minutový běh. Snídaně Vám pak rozhodně bude více chutnat a celý den se budete cítit svěží a plní energie.

  • Pokud nemáte možnost běhat, zacvičte si přímo na hotelovém pokoji. Cvičte podle oblíbeného DVD, či lekce na internetu nebo jen čerpejte z vlastní zásobárny cviků. Do zavazadla se Vám určitě vejdou posilovací gumičky, či nafukovací overball. Opět doporučuji cvičit ráno před snídaní nebo večer, pokud jste zrovna nemuseli absolvovat obchodní večeři. Vstát o 30 minut dříve ještě nikoho nezabilo.

  • Zjistěte si předem, zda hotel nemá vlastní posilovnu či bazén pro hosty, či zda tato zařízení nejsou v jeho blízkosti.

 

4. Dělejte si krátké přestávky na pohyb

 

Při dlouhých cestách nezapomínejte dělat pravidelné přestávky při kterých se protáhnete a ujdete alespoň několik kroků. I malý pohyb je lepší než žádný.

 

Máte ještě nějakou výmluvu proč to na služební cestě nejde? Napište mi!

 

Please reload

Nejčtenější články
Archív
Please reload

Sledujte mě
  • Facebook Social Icon